W otaczającej nas rzeczywistości marketing to podstawa prowadzenia każdej działalności. Reklama jest nieodłącznym narzędziem, które wykorzystuje się do budowania marki. Samo dbanie o jakość i oryginalność oferowanych usług i produktów jest absolutną podstawą, ale nawet najlepsze z nich nie znajdą swoich klientów, jeżeli nikt o nich nie usłyszy. Przeogromna różnorodność wolnego rynku utrudnia wyróżnienie się na tle konkurencji i tutaj właśnie reklama ma początek swojej roli.
Jak działa reklama?
Świat reklamy także ma wypracowane własne reguły. Reklama jest czymś co otacza nas zewsząd. Uliczne bilbordy śnią nam się po nocach, słupy ogłoszeniowe krzyczą kolorami, telewizyjne spoty reklamowe znamy na pamięć, gdy włączamy samochodowe radio czasami szybciej dotrzemy do celu niż usłyszmy pierwszą piosenkę. Do tego rozwijające się nowe trendy reklamowe w rzeczywistości mediów społecznościowych. Ten przesyt związany z walką o klienta sprawił, że wielu z nas nauczyło się mimowolnie ignorować przedstawiane co rusz nowe obrazy promocyjne. Jednak podświadomość działa nieco inaczej. Mimo wszystko zapamiętujemy nazwy produktów i marek. Kiedy później stajemy przed półkami sklepowymi, niektóre z nich wydają nam się znajome, przez co chętniej po nie sięgamy. To mocny argument, który nie pozwala zrezygnować z reklamy.
Jak stworzyć skuteczną reklamę?
Reklama sama w sobie nie wystarczy. Warto pamiętać, że to ona świadczy o danym przedsiębiorcy, czy produkcie. Klient najczęściej najpierw ma styczność właśnie z materiałem promocyjnym, dlatego tak ważne jest zadbanie o jej jakość. Przede wszystkim powinna ona w jasny sposób określać, co jest jej przedmiotem. Odbiorca nie może się jedynie domyślać jaki produkt jest prezentowany, bo po prostu straci zainteresowanie. Hasła zamiast zdań i odpowiednio dobrana gama kolorystyczna, która będzie przyjemna dla oka to najważniejsze zasady tworzenia dobrej reklamy. Natomiast jaką formę wybrać, aby dotarła ona do jak największej liczby osób przy jak najniższym koszcie. Reklama na autobusach lub w autobusach, w przygotowaniu której pomagają takie firmy jak AutoBox to doskonały przykład.
Mobilne reklamy – czyli sprytnie do celu
Kielce to przykład jednego z większych miast Polski. Komunikacja publiczna jest tu dość dobrze rozwinięta. Warto wykorzystać ten fakt, aby umieścić swoją reklamę w autobusach. Codziennie setki osób przemierzają różne trasy miasta komunikacją zbiorową, dlatego już tylko kilka materiałów promocyjnych wystarczy, aby zobaczyła je nieograniczona liczba osób. Podczas podróży w zamkniętej przestrzeni trudno nie zauważyć takiej reklamy, niektórzy czytają je nawet z nudów, ale nieistotne są motywy ważne jest to, że faktycznie zwracają na nie uwagę. Inną wersją mobilnej reklamy są reklamy na autobusach. Te docierają także do tych, wybierających spacery, rower, czy nawet samochód. Taka reklama jadąca przez wspomniane Kielce prezentuje produkty i usługi w każdym zakątku miasta, przy czym aby osiągnąć ten cel nie jest konieczne czasochłonne i mało efektywne rozklejanie plakatów, czy rozdawanie ulotek. Podróżujące banery przyciągają uwagę przez ruch i ich wielkość, sprawiającą, że są one nie do przeoczenia. To sposób, którego przedsiębiorcy powinni spróbować i zobaczyć, czy przynosi on oczekiwane rezultaty. Już jedna taka mobilna reklama, do której dostęp ma tak wiele osób może wyraźnie zmienić statystyki sprzedaży.